Как се прави 3D портрет на Левски
- Редактор: Виктор Тошев
- Коментари: 0
Животът на Васил Левски е сравнително добре познат, благодарение на останалите документи, свързани с неговото революционно дело, както и личната му кореспонденция с близки и съратници.
Няма българин, който не знае и как е изглеждал Апостолът на Свободата, благодарение на няколко снимки, останали от онова време, както и портретите, рисувани през годините.
За съжаление снимачната техника по онова време е била в зората на своето развитие и изображенията, които са останали, не са съвсем ясни и детайлни, а за част от тях се предполага, че са допълнително обработвани.
Поради тази причина ликът на Левски, който всеки от нас си е изградил, в известна степен е комбинация между снимковия материал и довършения образ от всеки зрител, благодарение на фантазията му, която добавя по нещо свое, за да възприемем неясното черно-бяло изображение като реален човек.
Преди 3 месеца Георги Врабчев публикува портрет на Левски, изработен със средствата на компютърната графика, пише OFFNews.
Работният процес е сложен и противно на широко разпространеното мнение, че в компютърните технологии човешкият фактор е незначителен, на практика за да се създаде образ на човек, който вече не е между живите, се изискват много повече усилия и познания от страна на твореца, отколкото работата върху платно или лист с молив.
Нужно е първоначално да се създаде много точен тримерен модел на главата заедно с очите, дори и части от тялото, които не виждаме, като зъби, език и др. подобно на скулптура. Върху тези модели се поставят висококачествени текстури за цвета на повърхността на кожата, как тя се променя в дълбочина, текстури на порите и неравностите по кожата, да се окажат местата, където тя е по-матова и къде е лъскава и още куп други неща, да се създаде окосмяването.
Няма точна рецепта как да се направи за всеки отделен човек, а резултатът е плод на сложно търсене, експериментиране и дълго чакане, за да се види крайният резултат от всички тези дейности.
Много често докато се моделира лицето в програмата, в която се изгражда тримерният образ, всичко изглежда точно, но след като се изчисли финалното изображение, благодарение на всички тези особености, образът няма много общо с това, което сме очаквали и е нужно да се правят промени на базата на очакването от това, което сме искали и това, което сме получили.
Понякога този процес отнема седмици, дори месеци. Често проблем се оказва и един феномен, който кара авторите да свикват с работата си и виждат в крайния резултат това, което искат да направят, а не това, което са създали. Поради тази причина е важно, работейки по някакъв портрет, той да бъде оставян известно време и продължен по-късно, когато художникът ще види по-ясно истинския образ, който е създал, а не изкривения от неговите очаквания образ.
Расте броят на мераклиите за депутати от Русе
Расте броят на мераклиите за депутати от Русе
Вдигат данъка за стари автомобили
Вдигат данъка за стари автомобили
Приключи аварийния ремонт на "Дунав мост"