СЗО: Има нови твърди доказателства за връзката между алкохола и рака
- Редактор: Петя Георгиева
- Коментари: 0

Експерти на СЗО анализираха данни за консумацията на алкохол от 2010 г. и честотата на рака през 2020 г.
Взема се десетгодишен период, тъй като много видове рак, като рак на устата, ларинкса и гърдите (при жените), се развиват бавно.
Изследванията показват, че те имат последователна връзка с консумацията на алкохол.
От 741 300 нови ракови заболявания през миналата година, които могат да бъдат свързани с консумацията на алкохол, 568 700 са при мъже и 172 600 при жени.
Повечето видове рак са на хранопровода, черния дроб и гърдата. Почти 47 процента от случаите са свързани с тежък алкохолизъм, който авторите определят като прием на 60 или повече грама етанолов алкохол на ден или 6 или повече напитки.
Забрана за реклама на алкохолни напитки
Консумацията от 20 до 60 грама на ден (2 до 6 напитки ), които авторите на изследването смятат за "рискови", съставляват 39,4% от случаите. Умереното пиене, до 20 грама етанолов алкохол, допринася за развитието на рак при 14 процента от хората.
„Спешно трябва да повишим осведомеността за връзката между алкохола и риска от рак“, каза Хариет Рамги, докторант в Международната агенция за изследване на рака на СЗО.
Според нея трябва да се разработят стратегии за общественото здраве, като например намаляване на наличността на алкохол, маркиране на алкохолните продукти с предупреждения и забрана на реклама на алкохолни напитки, съобщава "б92", цитиран от БГНЕС.





















Спират ваучерите за храна на 835 000 работещи
Спират ваучерите за храна на 835 000 работещи
Пускат нов "паяк" по улиците на Русе
Депутатите забраниха необоснованото поскъпване на стоки и...
Спират ваучерите за храна на 835 000 работещи