"Скапаните гърци" през погледа на едно българско семейство

Един "мързелив" грък ни предлага морски дарове, със сигурност ги краде отнякъде...

„Скапаните гърци”, „шибаните византийци”, „студените немци”, „испанските мангали”, „грозните англичани”, „тъпите албанци”, „френските путьовци” – всички тези познати реплики са създадени от един незначителен и крайно мързелив народ – българския.

Преди дни голямото ми българско семейство се отправи за пореден път към скапаните гърци. Без никаква изненада регистрирах, че магистралата към тях не е помръднала и сантиметър от миналия септември и отново опира в Благоевград.

Успяхме да оцелеем по завоите на Кресна и стигнахме границата. Неприветлив митничар ни зърна документите, обиколих един ров, образувал се в асфалта, пълен с карета, шарнири и полуоски, и продължихме.

За седем месеца обаче мързеливите гърци бяха завършили магистралата и стигнахме до Солун за по-малко от час. След още толкова пристигнахме на любимото ни място, където ключът ни чакаше под изтривалката, както обикновено.

Изкъпахме се в непоносимо чистата вода, четири лаврака се отъркаха в мен и огладнях. Отидохме в близкия ресторант.

Естествено, всичко в него беше традиционно вкусно, а обслужването, точно както го обичам – без излишна сервилност, но и без темерутщина – бързо, чисто и спретнато. После трябваше да купим някакви неща и влязохме в местния магазин.

Посрещнаха ни усмихнати млади хора с осанка на аристократи, подмятаха си шеги по между си, видимо доволни, че са на работа. Магазинът беше нещо средно между аптека и бутик. Ухаеше на свежест, дори покрай витрината с риба.

Оттам обаче не взимаме риба, защото един мързелив грък всяка сутрин минава под прозореца ни и ни предлага морски деликатеси, които още мърдат. Със сигурност ги краде отнякъде.

Големите ни проблеми обаче започнаха преди вечеря. Някой глупак така е разположил барбекюто, че залезът ти бие направо в очите, а морето е толкова близо, че слънцето се отразява във водата и просто е невъзможно да следиш как се изпича рибата. Освен това, има десетина вида скари, подпрени до него и това да избереш най-подходящата също е дерт. Скапани гърци!

Ние обаче им го върнахме на следващия ден. Бяхме седем семейства със стотици деца и окупирахме целия плаж. Почти изгорихме електрическата помпа, надувайки несметните Джъмбо-стоки, които бяхме накупили. Набодохме чадърите, проснахме кърпите, намазахме телата и започнахме да крещим и да пием. Привечер се надигнахме, зарязахме всичко по плажа и отидохме на ресторант. Ненадейно се изви буря. Помете всичко и го запокити в тъпото им море. На следващия ден то отново беше прозрачно чисто, но ние ще отидем пак!

Цялата тази агония продължи седмица и най-накрая се отправихме към любимата ми България с най-красивите жени и най-умните деца!

Ангелин Балсамаджиев, mamamia.bg

Източник: mamamia.bg
Изпращайте снимки и информация на [email protected] по всяко време на денонощието!

Календар - новини и събития

Виц на деня

За Великден ще ходите ли някъде?
- Моя е резервирал нощувки в Париж...
- Ние пък ще ходим във Велинград! Защо да бием толкова път за същите пари...?!