Проучване: Ракът на гърдата е пряко свързан с консумацията на алкохол в юношеството
- Редактор: Диляна Маринова
- Коментари: 0

Повишеният риск от рак на гърдата е пряко свързан с консумацията на алкохол, особено в юношеския период.
Това показва проучване на Здравния институт „Карлос III“ и Автономния университет на Мадрид, което има за цел да насърчи хората да водят здравословен живот още от младежките си години, предава БНР.
В проучването участват изследователи от 23 болници в девет автономни региона. Изследвани са подробно 2034 жени, от които 77,6% са консумирали алкохол в различни етапи през живота си.
Изводът е, че при жени с умерена консумация на алкохол в юношеството и по-висока в зряла възраст, рискът от рак на гърдата се удвоява в сравнение с тези, които са пили малко през целия си живот.
Според директора на Националния център по епидемиология на Здравния институт „Карлос III“, Марина Полан, връзката между консумацията на алкохол в юношеството и риска от рак на гърдата има биологично обяснение, защото това е периодът от време, в който се развива млечната жлеза. Освен това е установено, че по-голямата консумация на алкохол през целия живот, увеличава риска от рак на гърдата, особено при жени в постменопауза с ниско или нормално телесно тегло.
Д-р Каролина Донат от Катедрата по превантивна медицина на автономния университет в Мадрид го обяснява с ефекта, който алкохолът има върху нивата на естрогените, които при по-пълните жени се компенсират с мастната тъкан.





















Проект за "умни светофари" се провали в Русе
Фермерът от Калофер загубил 30 000 евро заради убитото от...
Спират ваучерите за храна на 835 000 работещи
Спират ваучерите за храна на 835 000 работещи
Спират ваучерите за храна на 835 000 работещи