ИПБ: Отнемането на повече контролни точки няма да повлияе върху поведението на шофьорите

2
Единственото нещо, което ще бъде постигнато, е да се увеличи обемът на работа в автошколите, в които се възстановяват точки
Единственото нещо, което ще бъде постигнато, е да се увеличи обемът на работа в автошколите, в които се възстановяват точки Снимка: МВР

Единственото нещо, което ще бъде постигнато, е да се увеличи обемът на работа в автошколите, в които се възстановяват точки

Повишаване на отнеманите контролни точки от водачите на МПС при извършване на определени нарушения, няма да повлияят върху поведението на водачите, пишат от Институтът за пътна безопасност в становище до медиите.

Публикуваме пълния му текст без редакторска намеса:

През последните години сме свидетели на безуспешните опити от страна на изпълнителната власт да се противопостави на нарастващия пътнотранспортен травматизъм чрез изменение на подзаконови нормативни актове. Публикуваните изменения за обществено обсъждане в Наредба № Iз-2539 от 17 декември 2012 г., а именно да се повишат отнеманите контролни точки от водачите на МПС при извършване на определени нарушения, няма да повлияят върху поведението на водачите.

Единственото нещо, което ще бъде постигнато, чрез така предложените промени, е да се увеличи обемът на работа в автошколите, в които се възстановяват точки. В момента административно-наказателният процес функционира по следния начин: когато един водач на МПС е застрашен да му бъде отнето свидетелството за управление на МПС поради отнемане на точките, той започва да обжалва наказателните постановления, чрез които му се отнемат точки и като се има предвид, че обжалването е двуинстанционно, окончателните решения за вземане на точки влизат в сила понякога след 4 години. През този период застрашеният от отнемане на свидетелството за управление на МПС водач си възстановява по 12 точки годишно и така на практика свидетелството му за управление на МПС не може да бъде отнето. Изключително погрешен е подходът на МВР да въздейства върху системните нарушители чрез доказано неефективната точкова система.

Необходимостта от нов закон за движение по пътищата, изваждащ системните нарушители от движението по пътищата и въздействащ върху тяхното поведение, се засилва след всяка подобна некомпетентна намеса от страна на политическото ръководство на МВР.

Изпращайте снимки и информация на [email protected] по всяко време на денонощието!

Остават 2000 символа

Поради зачестилите напоследък злоупотреби в сайта, от сега нататък за да оставите анонимен коментар изискваме да се идентифицирате с Facebook или Google акаунт.

Натискайки на един от бутоните по-долу коментарът ви ще бъде публикуван анонимно под псевдонима който сте попълнили по-горе в полето "Твоето име". Никаква лична информация за вас няма да бъде съхранявана при нас или показвана на други потребители.

* Моля, използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и коментари написани само с главни букви!

Списък с коментари

  • 4
    2
    Спокоен
    Тази глупотевина е абсолютно безмислена. Нещата не се правят така. Първото и основополагащо нещо е МВР в сектора си КАТ и пътните стопанства да оправят безумията със знаците по пътищата. Ама наистина е безумие. Караш си по класически добър път. С нещо 90 - 100 км/ч. Да ама някъде в шубраците има табела "населено място". То населеното място е на 3 км в дясно, но веднага след табелата има "камера-хранилка". И моментално гориш с 12 точки и 600 лева. Не се правят така нещата хора.
  • -2
    1
    Дрън
    Е карайте както си искате плащаш и пак караш данъци мъртви държавата тоез парламента от това се храни съд на гласували закона мръсна паплач
Зареди още коментари

Най-четени новини

Календар - новини и събития

Виц на деня

- Случвало ли ти си е мъжът ти да те завари в леглото с непознат?
- Не, само с приятели.

Харесай Дунавмост във Фейсбук

Нови коментари